.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سردار سید علی دوامی، رمضانی ترین شهید علوی
صادقعلی رنجبر
سردار سید علی دوامی، رمضانی ترین شهید علوی

من المومنین رجال صدقوا ماعاهدالله علیه و منهم من قضی نحبه فمنهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلاً-قرآن مجید

نتوانستم پابپای او بدوم و یا حتی به گرد راه او برسم و او را آنطور که شایسته اش بود، بنگارم و یادش را گرامی بدارم و یا حتی بارانی شده و بر مزار تنهائی اش ببارم و نیز نامی و مرامی ماندگار از او در ذهن همسفران غمگسار، حک کرده و به یادگار گذارم.

هنوز نوجوانی را بپایان نرسانیده بود که پخته تر از همسالان زادگاهی به جوانی سلام کرد و مهاجرت و مجاهدت را به برکت هدایت نورانی قرآن به هم گره زد و ناگهان در مهبط ملائک مقیم شد تا در اشتیاق وصال و التهاب دیدار، بیتاب و بی قرار، سبکبال تر از عقابان هر دیار، همچون سنگرپیمائی قهار، یار و نگار خویش را شکار کند .

او به عینه می دید که در تجلی قطعه ای از بهشت، کربلای حسینی(ع) در چرخه تکرار است و او گویا با تولد دوباره در جبهه ها، فرصت وصال یافته و ترک چنین ضیافت عشقی، گناهی نابخشودنی و کفران نعمت است.

سردار شهید سید علی دوامی که از یک رزمنده ساده تا جانشینی عملیاتی ترین گردان جنگ، یعنی گردان مسلم بن عقیل(ع)، تعالی یافته بود، فراتر از یاران و با چشم انداز اقامت عاشقانه در رضوان، سوار بر بال فرشتگان مهر،پرواز سحرآمیز عشق را تمرین می کرد و در رزمایش ایمانی دفاع مقدس، با تجربه حضور خالصانه در خیمه ولایت، کربلا را در لبیکهای خونین، انتظار می کشید تا در عاشورای ایثارش، اجر معراج بگیرد و با نظر به "وجه الله"، مصداق"عندربهم یرزقون" شود، که شد!

شهید دوامی که در 21 رمضان 1346 در شهر ساری دیده به جهان گشوده بود، در 21 رمضان 1367 یعنی در 21 سالگی، در شلمچه به فوز شهات نایل و دیده از جهان فرو بست تا او "سردار راز 21" لقب بگیرد و ما بدانیم که تولد رمضانی، وقتی با تفکر آرمانی و زندگی ایمانی و مظلومیت نسلهای آسمانی توام شود، با شهادت رمضانی پیوند می خورد تا سید علی در روز شهادت مظلومانه مولا علی(ع)،علوی و عالی شده و به ملکوت اعلی نایل شود.

خوشا بحال چنین شهیدانی که حیات و ممات آنها موجب هدایت است و امروز مادر گرامی اش منزلش را به حسنیه شهید دوامی مبدل کرده تا این نقش آفرینی به برکت خون او و خون مولای متقیان حضرت علی(ع) و برکت بی حد و حصر لیالی قدر همچنان تا قیام قیامت استمرار داشته باشد.

در پایان لازم می دانم تا به راز سر به مهر دیگری اشاره کنم که دو سید، دو رازدار، یکی سیدعلی دوامی و یکی همسنگر همشهری اش سید مجتبی علمدار،یکی در راز ولادت و شهادت21 رمضان و در 21 سالگی و دیگری در راز ولادت و ازدواج و جانبازی و شهادت 11دی، و البته هر دو در گردان مسلم بن عقیل(ع) متجلی و سند رشادت جوانان ایران اسلامی و مازندران ولایتمدارند، رازهایی که شاید هرگز برای ما فاش و تفسیر نشوند.

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 9 شهريور 1390
یاد و نام این عزیزان گرامی باد
مهدی قاسمی 11 شهريور 1390
یاد شهید ان علی دوامی ، طلبه شهید صادق قاسمی وهمه شهیدان عملیات رمضان گرامی باد
نا شناس 21 شهريور 1390
یاد همه شهیدان سرافراز این دیارخصوصا شهدای غریب عملیات رمضان شهیدحسین کریمی گرامی.
نا شناس 24 شهريور 1390
ياد شهدا همچنين جانبازان 8سال دفاع مقدس بويژه شفاحاج سيد مصطفي علمدار صلوات
بنده خدا 5 مهر 1390
صفای همه شهدای عزیز و مقدس ما... انشالله شهادت نصیب همه ما
دم آقا صادق خزر آبادی گرم. قلمت انشااله ولایی بماند.
ترکیه:پروریج آبادی

نا شناس 6 مهر 1390
یادمان باشد عکس شهدا را که می بینیم ، عکس آنها عمل نکنیم ...
ارمیا محمدی 4 دي 1392
خیلی خوب بود.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.